|Wystawione w kategorii:
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

Etykietowanie upośledzonych umysłowo: perspektywy systemu klinicznego i społecznego na mentę

Tekst oryginalny
Labeling the Mentally Retarded: Clinical and Social System Perspectives on Menta
Stan:
Nowy
Dostępne: 3
Cena:
US $68,96
Około270,31 zł
Wysyłka:
Bezpłatnie Economy Shipping. Zobacz szczegółydla wysyłki
Znajduje się w: Fairfield, Ohio, Stany Zjednoczone
Dostawa:
Szacowana między Wt, 4 cze a Pt, 14 cze do 43230
Szacowane czasy dostaw - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie uwzględniają podany przez sprzedawcę czas na wysłanie przesyłki, kod pocztowy nadawcy, kod pocztowy odbiorcy i czas przyjęcia. Czasy te zależą od wybranego rodzaju usługi wysyłkowej oraz czasu rozliczenia płatnościrozliczona płatność - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie. Czasy dostawy mogą się różnić, szczególnie w okresach największego ruchu.
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący. Zobacz szczegóły- aby uzyskać więcej informacji dotyczących zwrotów
Płatności:
     

Kupuj bez obaw

Najlepszy Sprzedawca
Zaufany sprzedawca, szybka wysyłka i łatwe zwroty. 
Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Otrzymasz przedmiot, jaki zamawiasz, albo zwrot pieniędzy. 

Informacje o sprzedawcy

Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 364465072248
Ostatnia aktualizacja: 11-04-2024 06:50:22 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki

Parametry przedmiotu

Stan
Nowy: Nowa, nieczytana, nieużywana książka w idealnym stanie, wszystkie strony, bez uszkodzeń. Aby ...
ISBN-13
9780520307001
Type
NA
Publication Name
NA
ISBN
9780520307001
Book Title
Labeling the Mentally Retarded : Clinical and Social System Perspectives on Mental Retardation
Item Length
9in
Publisher
University of California Press
Publication Year
2022
Format
Trade Paperback
Language
English
Item Height
0.8in
Author
Jane R. Mercer
Genre
Psychology, Medical, Social Science
Topic
Sociology / General, General, Diagnosis
Item Width
6in
Item Weight
17.6 Oz
Number of Pages
336 Pages

O tym produkcie

Product Information

This eight-year study of an American city traces the answer to the question "Who is retarded?" by analyzing the labeling process in a large number of community agencies. Data for the study are drawn from a representative sample of 7,000 persons under fifty years of age who were tested ans screened for "symptoms" of mental retardation. The author finds that that schools label more persons as mentally retarded than any other agency and share their labels more widely with others in the community. Relying on IQ test scores for diagnosis, schools place many persons with scores above 70 and with no physical disabilities in the role of retardate. The author contends that both the statistical model of "normal" and the unicultural viewpoint of educators and clinicians work to the disadvantage of the poor and the ethnic minorities. Given the opportunity, many persons demonstrate by their ability to cope with the problems in other areas of life that they are not comprehensively incompetent. The author makes serval policy recommendations. First, she suggests lowering the IQ score cutoff point used by schools in determining who shall be labeled as retarded. Second, she recommends that the clinicians use the two-dimensional definition of retardation proposed by the American Association of Mental Deficiency, subnormality in both intellectual performance and adaptive behavior. Third, she concludes that pluralistic assessment procedures must be employed to take into account cultural biases in IQ tests designed to measure cognitive skills. This title is part of UC Press's Voices Revived program, which commemorates University of California Press's mission to seek out and cultivate the brightest minds and give them voice, reach, and impact. Drawing on a backlist dating to 1893, Voices Revived makes high-quality, peer-reviewed scholarship accessible once again using print-on-demand technology. This title was originally published in 1973.

Product Identifiers

Publisher
University of California Press
ISBN-10
0520307003
ISBN-13
9780520307001
eBay Product ID (ePID)
9057244273

Product Key Features

Book Title
Labeling the Mentally Retarded : Clinical and Social System Perspectives on Mental Retardation
Author
Jane R. Mercer
Format
Trade Paperback
Language
English
Topic
Sociology / General, General, Diagnosis
Publication Year
2022
Genre
Psychology, Medical, Social Science
Number of Pages
336 Pages

Dimensions

Item Length
9in
Item Height
0.8in
Item Width
6in
Item Weight
17.6 Oz

Additional Product Features

Lc Classification Number
Hv3006
Copyright Date
1973
Dewey Decimal
616.8/588
Dewey Edition
18

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

Informacje o firmie

Premier Books LLC
David Taylor
26C Trolley Sq
19806-3356 Wilmington, DE
United States
Pokaż informacje kontaktowe
:liam-Emoc.liaterelgaednarg@yabe
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
grandeagleretail

grandeagleretail

98,2% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 2,7 mln
Zwykle odpowiada w ciągu 24 godzin

Oceny szczegółowe

Średnia z ostatnich 12 miesięcy

Dokładność opisu
4.9
Przystępny koszt wysyłki
5.0
Szybkość wysyłki
4.9
Komunikacja
4.9
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma

Opinie sprzedawców (1 023 213)

c***4 (112)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Was a gift for someone, I didn't read it.
g***a (53)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Thank you. The book came quickly and in excellent condition.
k***7 (229)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
A++: as described; thank you for a smooth transaction