|Wystawione w kategorii:
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

Brandon LaBelle Background Noise, drugie wydanie (oprawa miękka) (IMPORT Z WIELKIEJ BRYTANII)

Tekst oryginalny
Brandon LaBelle Background Noise, Second Edition (Paperback) (UK IMPORT)
Tekst oryginalny
Another great item from Rarewaves | Free delivery!
Stan:
Nowy
Dostępne: ponad 10
Cena:
US $52,43
Około211,70 zł
Wysyłka:
Bezpłatnie Standard Shipping from outside US. Zobacz szczegółydla wysyłki
Znajduje się w: GU14 0GT, Wielka Brytania
Dostawa:
Szacowana między Pn, 6 maj a Cz, 16 maj do 43230
Czas dostawy jest szacowany naszą metodą na podstawie odległości między kupującym a lokalizacją przedmiotu, wybranej usługi wysyłkowej, historii wysyłek sprzedawcy i innych czynników. Czasy dostawy mogą się różnić, szczególnie w okresach największego ruchu.
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący. Zobacz szczegóły- aby uzyskać więcej informacji dotyczących zwrotów
Płatności:
     

Kupuj bez obaw

Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Otrzymasz przedmiot, jaki zamawiasz, albo zwrot pieniędzy. 

Informacje o sprzedawcy

Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 364612722528
Ostatnia aktualizacja: 26-04-2024 18:10:29 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki

Parametry przedmiotu

Stan
Nowy: Nowa, nieczytana, nieużywana książka w idealnym stanie, wszystkie strony, bez uszkodzeń. Aby ...
Book Title
Background Noise, Second Edition
Title
Background Noise, Second Edition
Subtitle
Perspectives on Sound Art
ISBN-10
1628923520
EAN
9781628923520
ISBN
9781628923520
Genre
Music Dance & Theatre
Subject
Arts & Photography
Release Year
2015
Release Date
03/26/2015
Country/Region of Manufacture
US
Publication Year
2015
Type
Textbook
Format
Trade Paperback
Language
English
Publication Name
Background Noise, Second Edition : Perspectives on Sound Art
Item Height
1in
Author
Brandon La Belle
Item Length
9in
Publisher
Bloomsbury Academic & Professional
Item Width
5.9in
Item Weight
18.8 Oz
Number of Pages
376 Pages

O tym produkcie

Product Information

Background Noise follows the development of sound as an artistic medium and illustrates how sound is put to use within modes of composition, installation, and performance. While chronological in its structure, Brandon LaBelle's book is informed by spatial thinking - weaving architecture, environments, and the specifics of location into the work of sound, with the aim of formulating an expansive history and understanding of sound art. ..At its center the book presupposes an intrinsic relation between sound and its location, galvanizing acoustics, sound phenomena, and the environmental with the tensions inherent in what LaBelle identifies as sound's relational dynamic. For the author, this is embedded within sound's tendency to become public expressed in its ability to travel distances, foster cultural expression, and define spaces while being radically flexible...This second expanded edition includes a new chapter on the non-human and subnatural tendencies in sound art, revisions to the text as well as a new preface by the author. Intersecting material analysis with theoretical frameworks spanning art and architectural theory, performance studies and media theory, Background Noise makes the case that sound and sound art are central to understandings of contemporary culture.

Product Identifiers

Publisher
Bloomsbury Academic & Professional
ISBN-10
1628923520
ISBN-13
9781628923520
eBay Product ID (ePID)
204209532

Product Key Features

Author
Brandon La Belle
Publication Name
Background Noise, Second Edition : Perspectives on Sound Art
Format
Trade Paperback
Language
English
Publication Year
2015
Type
Textbook
Number of Pages
376 Pages

Dimensions

Item Length
9in
Item Height
1in
Item Width
5.9in
Item Weight
18.8 Oz

Additional Product Features

Lc Classification Number
Nx650.S68l33 2015
Edition Number
2
Reviews
The rise of a prominent auditory culture, as seen in the recent plethora of art exhibitions on sound art, in conjunction with academic programs dedicated to "aural culture", sonic art, and auditory issues now emerging, reveals the degree to which sound art is lending definition to the 21st Century. And yet sound art still lacks related literature to compliment, and expand, the realm of practice. Written by The Wire 's contributor Brandon Labelle, Background Noise sets out an historical overview, while at the same time shaping that history according to what sound art reveals-the dynamics of art to operate spatially, through media of reproduction and broadcast, and in relation to the intensities of communication and its contextual framework.
Table of Content
Acknowledgements Preface to the Second Edition Introduction: Auditory Relations Fade In Part 1: 4'33": Sound and Points of Origin Introduction to Part 1 Chapter 1 Sociality of Sound: John Cage and Musical Concepts Chapter 2 Exposing the Sound Object:Musique Concrète's Sonic Research Chapter 3 Automatic Music: Group Ongaku's Performative Labors Part 2: Box with the Sound of Its Own Making: From Gags to Sculptural Form Introduction to Part 2 Chapter 4 Rhythms of Chaos: Happenings, Environments, and Fluxus Chapter 5 Minimalist Treatments: La Monte Young and Robert Morris Chapter 6 Conceptualizations:Michael Asher and the Subject of Space Part 3: I Am Sitting in a Room: Vocal Intensities Introduction to Part 3 Chapter 7 Performing Desire/ Performing Fear: Vito Acconci and the Power Plays of Voice Chapter 8 Finding Oneself: Alvin Lucier and the Phenomenal Voice Chapter 9 Word of Mouth: Christof Migone's Little Manias Part 4: Public Supply: Buildings, Constructions, and Locational Listening Introduction to Part 4 Chapter 10 Tuning Space:Max Neuhaus and Site-Specific Sound Chapter 11 Other Architectures:Michael Brewster, Maryanne Amacher, and Bernhard Leitner Chapter 12 Composing Intensities: Iannis Xenakis's Multimedia Architectures Part 5: Soundmarks: Environments and Aural Geography Introduction to Part 5 Chapter 13 Seeking Ursound: Hildegard Westerkamp, Steve Peters, and the Soundscape Chapter 14 Language Games: Yasunao Tone and the Mechanics of Information Chapter 15 Complicating Place: Bill Fontana and Networking the Soundscape Part 6: Global Strings: Interpersonal and Network Space Introduction to Part 6 Chapter 16 Interactions: Achim Wollscheid's Production of the Local Chapter 17 Global Events: Atau Tanaka and Network as Instrument Chapter 18 Live Streams: Apo33 and Multiplying Place Fade Out Conclusion: Auditive Pivot Appendix: Peripheries - subnature, phantom memory, and dirty listening List of Works Cited Index
Copyright Date
2015
Target Audience
Scholarly & Professional
Topic
Sculpture & Installation, History & Criticism, History / Contemporary (1945-), Genres & Styles / General, Acoustics & Sound, History / General
Lccn
2014-041026
Dewey Decimal
709.04/07
Dewey Edition
23
Illustrated
Yes
Genre
Technology & Engineering, Art, Music

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

Informacje o firmie

RAREWAVES.COM LIMITED
Brad Aspess
Unit 144, The Light Box
111 Power Road
London
London
W4 5PY
United Kingdom
Pokaż informacje kontaktowe
:liam-Emoc.sevawerar@kuyabe
Numer VAT (NIP):
  • GB 864154811
Numer rejestracyjny (REGON):
  • 05540102
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
Rarewaves

Rarewaves

97,4% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 1,4 mln

Oceny szczegółowe

Średnia z ostatnich 12 miesięcy

Dokładność opisu
4.9
Przystępny koszt wysyłki
5.0
Szybkość wysyłki
4.9
Komunikacja
4.9
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma

Opinie sprzedawców (648 506)

9***2 (159)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Item was as described
6***a (2)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
This was the perfect outfit for our Havana Nights party. Seller sent item qickly and item was as described. Would definitely purchase from this seller again.
k***m (77)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Fast shipping. Exactly what I ordered.