Zdjęcie 1 z 1
Zdjęcie 1 z 1
Transformacja edukacji humanistycznej : przypadek Norwegii 1960-2000 z ...–
US $72,22
Około277,48 zł
Stan:
Jak nowa
Książka wygląda jak nowa choć była czytana. Egzemplarz bez brakujących lub uszkodzonych stron, bez zagnieceń lub naderwań oraz bez podkreśleń/zaznaczeń tekstu lub notatek na marginesach. Okładka nie nosi widocznych śladów używania. Jeśli jest to książka z twardą oprawą, posiada ona obwolutę (o ile taka była). Na wewnętrznej stronie okładki możliwe wpisy lub oznaczenia właściciela. Aby poznać więcej szczegółów i opis uszkodzeń lub wad, zobacz aukcję sprzedającego.
Dostępne: 2
Wysyłka:
Bezpłatnie Economy Shipping.
Znajduje się w: Jessup, Maryland, Stany Zjednoczone
Dostawa:
Szacowana między Śr, 2 paź a Pn, 7 paź do 43230
Zwroty:
Zwrot w ciągu 14 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący.
Płatności:
Kupuj bez obaw
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 364655602230
Ostatnia aktualizacja: 24-09-2024 08:08:16 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki
Parametry przedmiotu
- Stan
- Book Title
- Transformation of Humanities Education : The Case of Norway 1960-
- ISBN
- 9783837643077
- Subject Area
- Social Science, Science, Education
- Publication Name
- Transformation of Humanities Education : The Case of Norway 1960-2000 from a Systems-Theoretical Perspective
- Publisher
- Transcript Verlag
- Item Length
- 0.9 in
- Subject
- Philosophy & Social Aspects, Sociology / General, General, Philosophy, Theory & Social Aspects, Teaching Methods & Materials / Arts & Humanities
- Publication Year
- 2019
- Series
- Global Studies and Theory of Society Ser.
- Type
- Textbook
- Format
- Trade Paperback
- Language
- English
- Item Height
- 0.1 in
- Item Weight
- 27.6 Oz
- Item Width
- 0.6 in
- Number of Pages
- 572 Pages
O tym produkcie
Product Identifiers
Publisher
Transcript Verlag
ISBN-10
3837643077
ISBN-13
9783837643077
eBay Product ID (ePID)
23038606682
Product Key Features
Number of Pages
572 Pages
Publication Name
Transformation of Humanities Education : The Case of Norway 1960-2000 from a Systems-Theoretical Perspective
Language
English
Publication Year
2019
Subject
Philosophy & Social Aspects, Sociology / General, General, Philosophy, Theory & Social Aspects, Teaching Methods & Materials / Arts & Humanities
Type
Textbook
Subject Area
Social Science, Science, Education
Series
Global Studies and Theory of Society Ser.
Format
Trade Paperback
Dimensions
Item Height
0.1 in
Item Weight
27.6 Oz
Item Length
0.9 in
Item Width
0.6 in
Additional Product Features
Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
2019-391046
Dewey Edition
23
TitleLeading
The
Dewey Decimal
001.30710481
Table Of Content
Frontmatter 1 Contents 5 Preface 7 1. Introduction to part one 13 2. Niklas Luhmann's systems theory 23 3. Key concepts in systems theory 27 4. Comparing theories for higher education research 51 5. The use of theory in this study 71 6. Introduction to part two 75 7. The humanities and higher education policymaking, 1955-1975 123 8. Stagnation in humanities education, 1975-1987 177 9. The second expansionist period, 1987-2000 191 10. Conclusions to part two 221 11. Introduction to part three 231 12. History 273 13. English studies 303 14. General literature studies 331 15. Philosophy 359 16. Conclusions to part three 389 17. Introduction to part four 407 18. The period 1960-1975: Humanities education as teacher education 429 19. The period 1975-1985: The transformation 449 20. The period 1985-2000: Humanities education and "boundaryless" careers 483 21. Conclusions to part four 507 22. Conclusions to the study 515 Afterword, 2000-2018 523 Appendices 539 References 547
Synopsis
This first comprehensive study of Norwegian humanities education employs systems theory to analyze its transformation from a form of teacher training to its modern status as research-oriented generalist education. Using historical documents and statistical analyses, Vidar Grotta shows that the expansion of the postwar research system in Norway led to an increase in admissions to humanities education in the 1960s and an ensuing research drift in humanities curricula. Interacting with certain political dynamics and the knowledge economy that has emerged since the 1970s, this research drift resulted in a shift in humanists' career patterns and a transformation of the societal functions of the humanities., This first comprehensive study of Norwegian humanities education employs systems theory to analyze its transformation from a form of teacher training to its modern status as research-oriented generalist education. Using historical documents and statistical analyses, Vidar Grøtta shows that the expansion of the post-war research system in Norway led to an increase in admissions to humanities education in the 1960s and an ensuing research drift in humanities curricula. Interacting with certain political dynamics and the knowledge economy that has emerged since the 1970s, this research drift resulted in a shift in humanists' career patterns and a transformation of the societal functions of the humanities. The most recent developments in Norwegian humanities education, from 2000 to 2018, are outlined and discussed in the afterword to this volume.
LC Classification Number
AZ183
Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę
Informacje o firmie
Expert Trading Limited
John Boyer
9220 Rumsey Rd
Ste 101
21045-1956 Columbia, MD
United States
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Opinie sprzedawców (353 624)
- d***a (40)- Opinie wystawione przez kupującego.Ostatni miesiącZakup potwierdzonyI liked this seller! Absolutely satisfied! Thanks
- s***w (1101)- Opinie wystawione przez kupującego.Ostatni miesiącZakup potwierdzony⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Seller!!!
- t***2 (280)- Opinie wystawione przez kupującego.Ostatni miesiącZakup potwierdzonyGreat ebayer. Communication, item, and shipping were fantastic. Would buy from seller again.