|Wystawione w kategorii:
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

Humbug!: The Politics of Art Criticism in New York City's Penny Press by Wendy J

Stan:
Nowy
Dostępne: 10
Cena:
GBP 158,99
Około801,73 zł
Wysyłka:
Bezpłatnie Wysyłka standardowa. Zobacz szczegółydla wysyłki
Znajduje się w: Ohio, Stany Zjednoczone
Dostawa:
Szacowana między Śr, 15 maj a Pn, 20 maj do 43230
Czas dostawy jest szacowany naszą metodą na podstawie odległości między kupującym a lokalizacją przedmiotu, wybranej usługi wysyłkowej, historii wysyłek sprzedawcy i innych czynników. Czasy dostawy mogą się różnić, szczególnie w okresach największego ruchu.
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący. Zobacz szczegóły- aby uzyskać więcej informacji dotyczących zwrotów
Płatności:
     

Kupuj bez obaw

Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Otrzymasz przedmiot, jaki zamawiasz, albo zwrot pieniędzy. 

Informacje o sprzedawcy

Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 364718167873
Ostatnia aktualizacja: 11-04-2024 09:28:49 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki

Parametry przedmiotu

Stan
Nowy: Nowa, nieczytana, nieużywana książka w idealnym stanie, wszystkie strony, bez uszkodzeń. Aby ...
ISBN-13
9780823285372
Type
Does not apply
ISBN
9780823285372
Publication Year
2020
Format
Hardcover
Language
English
Book Title
Humbug!: the Politics of Art Criticism in New York City's Penny Press
Item Height
229mm
Author
Wendy Jean Katz
Publisher
Fordham University Press
Topic
Art Theory
Item Width
152mm
Number of Pages
304 Pages

O tym produkcie

Product Information

Approximately 300 daily and weekly newspapers flourished in New York before the Civil War. A majority of these newspapers, even those that proclaimed independence of party, were motivated by political conviction and often local conflicts. Their editors and writers jockeyed for government office and influence. Political infighting and their related maneuvers dominated the popular press, and these political and economic agendas led in turn to exploitation of art and art exhibitions. Humbug traces the relationships, class animosities, gender biases, and racial projections that drove the terms of art criticism, from the emergence of the penny press to the Civil War. The inexpensive penny papers that appeared in the 1830s relied on advertising to survive. Sensational stories, satire, and breaking news were the key to selling papers on the streets. Coverage of local politicians, markets, crime, and personalities, including artists and art exhibitions, became the penny papers' lifeblood. These cheap papers, though unquestionably part of the period's expanding capitalist economy, offered socialists, working-class men, bohemians, and utopianists a forum in which they could propose new models for American art and society and tear down existing ones. Arguing that the politics of the antebellum press affected the meaning of American art in ways that have gone unrecognized, Humbug covers the changing politics and rhetoric of this criticism. Author Wendy Katz demonstrates how the penny press's drive for a more egalitarian society affected the taste and values that shaped art, and how the politics of their art criticism changed under pressure from nativists, abolitionists, and expansionists. Chapters explore James Gordon Bennett's New York Herald and its attack on aristocratic monopolies on art; the penny press's attack on the American Art-Union, an influential corporation whose Board purchased artworks from living artists, exhibited them in a free gallery, and then distributed them in an annual five-dollar lottery; exposes of the fraudulent trade in Old Masters works; and the efforts of socialists, freethinkers, and bohemians to reject the authority of the past.

Product Identifiers

Publisher
Fordham University Press
ISBN-13
9780823285372
eBay Product ID (ePID)
24046605414

Product Key Features

Book Title
Humbug!: the Politics of Art Criticism in New York City's Penny Press
Author
Wendy Jean Katz
Format
Hardcover
Language
English
Topic
Art Theory
Publication Year
2020
Number of Pages
304 Pages

Dimensions

Item Height
229mm
Item Width
152mm

Additional Product Features

Title_Author
Wendy Jean Katz
Country/Region of Manufacture
United States

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

Informacje o firmie

ABC Books Ltd
Unit 2D
Gatwick Gate Industrial Estate
Crawley, Lowfield Heath
London
RH11 0TG
United Kingdom
Numer VAT (NIP):
  • GB 324767388
Numer rejestracyjny (REGON):
  • 05034144
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
The Nile UK Shop

The Nile UK Shop

98,2% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 92 tys.
Zwykle odpowiada w ciągu 24 godzin

Oceny szczegółowe

Średnia z ostatnich 12 miesięcy

Dokładność opisu
4.9
Przystępny koszt wysyłki
5.0
Szybkość wysyłki
4.9
Komunikacja
4.9
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma

Opinie sprzedawców (23 700)

e***0 (342)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
-
e***0 (342)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
-
o***0 (603)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
All good!