|Wystawione w kategorii:
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

Type Matters!, Oprawa miękka autorstwa Williams, Jim; Casey, Ben (FRW), jak nowy używany, F...

Tekst oryginalny
Type Matters!, Paperback by Williams, Jim; Casey, Ben (FRW), Like New Used, F...
Stan:
Jak nowa
Dostępne: 3
Cena:
US $29,97
Około121,19 zł
Wysyłka:
Bezpłatnie Economy Shipping. Zobacz szczegółydla wysyłki
Znajduje się w: Jessup, Maryland, Stany Zjednoczone
Dostawa:
Szacowana między Pt, 10 maj a Wt, 21 maj do 43230
Szacowane czasy dostaw - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie uwzględniają podany przez sprzedawcę czas na wysłanie przesyłki, kod pocztowy nadawcy, kod pocztowy odbiorcy i czas przyjęcia. Czasy te zależą od wybranego rodzaju usługi wysyłkowej oraz czasu rozliczenia płatnościrozliczona płatność - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie. Czasy dostawy mogą się różnić, szczególnie w okresach największego ruchu.
Zwroty:
Zwrot w ciągu 14 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący. Zobacz szczegóły- aby uzyskać więcej informacji dotyczących zwrotów
Płatności:
     

Kupuj bez obaw

Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Otrzymasz przedmiot, jaki zamawiasz, albo zwrot pieniędzy. 

Informacje o sprzedawcy

Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 364770692308
Ostatnia aktualizacja: 24-04-2024 16:55:30 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki

Parametry przedmiotu

Stan
Jak nowa: Książka wygląda jak nowa choć była czytana. Egzemplarz bez brakujących lub uszkodzonych ...
ISBN
9781858945675
Publication Year
2012
Format
Trade Paperback
Language
English
Book Title
Type Matters!
Author
Jim Williams
Item Length
8.8in
Publisher
Merrell Publishers The Limited
Genre
Design
Topic
Book, Graphic Arts / Typography, Graphic Arts / General
Item Width
6.8in
Item Weight
18.5 Oz
Number of Pages
160 Pages

O tym produkcie

Product Information

Once upon a time, only typesetters needed to know about kerning, leading, ligatures, and hanging punctuation. Today, however, most of us work on computers, with access to hundreds of fonts, and we'd all like our letters, reports and other documents to look as good - and as readable - as possible. But what does all the confusing terminology about ink traps, letter spacing, and visual centring mean, and what are the rules for good typography? Type Matters! is a book of tips for everyday use, for all users of typography, from students and professionals to anyone who does any layout design on a computer. The book is arranged into three chapters: an introduction to the basics of typography; headline and display type; and setting text. Within each chapter there are sections devoted to particular principles or problems, such as selecting the right typeface, leading, and the treatment of numbers. Examples throughout show precisely what makes good typography - and, crucially, what doesn't. Authoritatively written and designed by a practitioner and teacher of typography, Type Matters! has a beautifully clear layout that reinforces the principles discussed throughout.

Product Identifiers

Publisher
Merrell Publishers The Limited
ISBN-10
1858945674
ISBN-13
9781858945675
eBay Product ID (ePID)
111000797

Product Key Features

Book Title
Type Matters!
Author
Jim Williams
Format
Trade Paperback
Language
English
Topic
Book, Graphic Arts / Typography, Graphic Arts / General
Publication Year
2012
Genre
Design
Number of Pages
160 Pages

Dimensions

Item Length
8.8in
Item Width
6.8in
Item Weight
18.5 Oz

Additional Product Features

Lc Classification Number
Z246
Reviews
This book recalls the wise words of the great Jan Tschichold: ‘The greatest benefit from looking at good work will always be gained by those who study its finest details and subtleties. This is the only way to teach oneself typographic design.…' Critical close-looking is an invaluable tool for anyone working with type and Type Matters!, a delight to look at, read and hold, is a handy way to sharpen the eye. - Communication Arts, July / Aug ‘12 A solid addition to the field of introductory texts on the subject of typography. — I Love Typography In short, Type Matters is an indispensible guide to the basics of typography that no budding graphic designer should be without. — The Point This book is perfectly positioned to ease the newbie into the world of typography... it is a learner's bible. — Seattle Post Intelligencer This book is pleasing to the touch, the nose, the eye, and when actually read, the hungry mind. — Blog Critics These may be simple tips, but they could change the way the world reads the writing you want to present. — Columbus Dispatch, This book recalls the wise words of the great Jan Tschichold: 'The greatest benefit from looking at good work will always be gained by those who study its finest details and subtleties. This is the only way to teach oneself typographic design....' Critical close-looking is an invaluable tool for anyone working with type and Type Matters!, a delight to look at, read and hold, is a handy way to sharpen the eye. - Communication Arts, July / Aug '12 A solid addition to the field of introductory texts on the subject of typography. -- I Love Typography In short, Type Matters is an indispensible guide to the basics of typography that no budding graphic designer should be without. -- The Point This book is perfectly positioned to ease the newbie into the world of typography... it is a learner's bible. -- Seattle Post Intelligencer This book is pleasing to the touch, the nose, the eye, and when actually read, the hungry mind. -- Blog Critics These may be simple tips, but they could change the way the world reads the writing you want to present. -- Columbus Dispatch, A solid addition to the field of introductory texts on the subject of typography. - I Love Typography In short, Type Matters is an indispensible guide to the basics of typography that no budding graphic designer should be without. - The Point This book is perfectly positioned to ease the newbie into the world of typography... it is a learner's bible. - Seattle Post Intelligencer This book is pleasing to the touch, the nose, the eye, and when actually read, the hungry mind. - Blog Critics These may be simple tips, but they could change the way the world reads the writing you want to present. - Columbus Dispatch
Copyright Date
2011
Target Audience
Trade
Dewey Decimal
686.22
Dewey Edition
23
Illustrated
Yes

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

Informacje o firmie

Expert Trading Limited
John Boyer
9220 Rumsey Rd
Ste 101
21045-1956 Columbia, MD
United States
Pokaż informacje kontaktowe
:liam-Emoc.secirpkoobtaerg@sredroyabe
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
Great Book Prices Store

Great Book Prices Store

96,8% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 1,2 mln
Zwykle odpowiada w ciągu 24 godzin

Oceny szczegółowe

Średnia z ostatnich 12 miesięcy

Dokładność opisu
4.9
Przystępny koszt wysyłki
5.0
Szybkość wysyłki
4.9
Komunikacja
4.8
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma

Opinie sprzedawców (339 806)

4***v (1900)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Book as listed, New, thank you
l***- (142)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Well package and delivered on time
i***2 (20)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Just as described!