|Wystawione w kategorii:
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

Akcja potwierdzona: Eseje o życiu akademickim i społecznym białego członka wydziału

Tekst oryginalny
Affirmed Action: Essays on the Academic and Social Lives of White Faculty Member
Stan:
Nowy
Dostępne: 7
Cena:
US $66,13
Około265,16 zł
Wysyłka:
Bezpłatnie Economy Shipping. Zobacz szczegółydla wysyłki
Znajduje się w: Fairfield, Ohio, Stany Zjednoczone
Dostawa:
Szacowana między Cz, 23 maj a Wt, 4 cze do 43230
Szacowane czasy dostaw - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie uwzględniają podany przez sprzedawcę czas na wysłanie przesyłki, kod pocztowy nadawcy, kod pocztowy odbiorcy i czas przyjęcia. Czasy te zależą od wybranego rodzaju usługi wysyłkowej oraz czasu rozliczenia płatnościrozliczona płatność - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie. Czasy dostawy mogą się różnić, szczególnie w okresach największego ruchu.
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący. Zobacz szczegóły- aby uzyskać więcej informacji dotyczących zwrotów
Płatności:
     

Kupuj bez obaw

Najlepszy Sprzedawca
Zaufany sprzedawca, szybka wysyłka i łatwe zwroty. 
Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Otrzymasz przedmiot, jaki zamawiasz, albo zwrot pieniędzy. 

Informacje o sprzedawcy

Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 364786213183

Parametry przedmiotu

Stan
Nowy: Nowa, nieczytana, nieużywana książka w idealnym stanie, wszystkie strony, bez uszkodzeń. Aby ...
ISBN-13
9780847694617
Book Title
Affirmed Action
ISBN
9780847694617
Publication Year
1999
Type
Textbook
Format
Trade Paperback
Language
English
Publication Name
Affirmed Action : Essays on the Academic and Social Lives of White Faculty Members at Historically Black Colleges and Universities
Item Height
0.5in
Author
Fred Bales
Item Length
9.1in
Publisher
Rowman & Littlefield Publishers, Incorporated
Item Width
5.8in
Item Weight
10.8 Oz
Number of Pages
224 Pages

O tym produkcie

Product Information

The issue of diversity on college campuses automatically conjures up the familiar scenario of the individual scholar of ethnic descent struggling to overcome the obstacles of predominantly white universities. While this certainly remains a reality on campuses across the country, little has been written about the lives and careers of a different minority__white professors in the realm of Historically Black Colleges and Universities (HBCU). Here for the first time is a wide-ranging collection of essays by white faculty who explore the unique goals, successes, and challenges they encounter in choosing the unusual position of the OotherO in a higher education environment dedicated first and foremost to the empowerment of Black Americans. Edited by three African American scholars at HBCUs and a predominantly white university, this rich array of voices, all speaking on behalf of academic freedom and equality of opportunity, comes at a particularly contentious moment in higher education, as institutional diversity struggles against continued assaults on affirmative action.

Product Identifiers

Publisher
Rowman & Littlefield Publishers, Incorporated
ISBN-10
0847694615
ISBN-13
9780847694617
eBay Product ID (ePID)
1141636

Product Key Features

Author
Fred Bales
Publication Name
Affirmed Action : Essays on the Academic and Social Lives of White Faculty Members at Historically Black Colleges and Universities
Format
Trade Paperback
Language
English
Publication Year
1999
Type
Textbook
Number of Pages
224 Pages

Dimensions

Item Length
9.1in
Item Height
0.5in
Item Width
5.8in
Item Weight
10.8 Oz

Additional Product Features

Lc Classification Number
Lc2781.5.A44 1999
Reviews
...reveals through graceful and lively prose an important yet often overlooked dimension of HBCUs--their significant contributions to the national dialogue on diversity in higher education. These essays are spirited, inspiring and passionate., At a time when the higher education landscape is undergoing rapid transformations and the role of the black college is being passionately debated, Foster, Guyden and Miller provide a poignant, praiseworthy, and pioneering intervention. Here is a work that lays to rest once and for all the dominant stereotype that historically black colleges are monolithic. Creatively working with the tradition of heuristic research, the editors frame a compelling cohort of original essays. Drawing on the actual voices of white faculty, Affirmed Action gives us an important handle on the common experiences of underrepresented and marginalized academics and their struggles to be included., Honest and riveting testimonies on the adaptation of white faculty members as minorities in historically black universities and colleges. This collection shows that respect is an essential component in effective student-teacher relations as well as in effective race relations.
Table of Content
Chapter 1 Preface Chapter 2 Introduction: White Faculty at Historically Black Colleges and Universities: A Historical Framework Part 3 Teaching and Learning at Historically Black Colleges and Universities Chapter 4 Making Connections: A White Professor at a Historically Black University Chapter 5 You Just Wouldn't Understand Chapter 6 Communicating and Learning the Right Message Chapter 7 The 'Science' and 'Art' of Teaching and Learning at Xavier University of Louisiana Chapter 8 HBCUs as a Context for Instruction and Research with a Multicultural Perspective Chapter 9 Is Mathematics a Cultural Artifact? Part 10 Academic Careers at Historically Black Colleges and Universities Chapter 11 Exploration and Identity: Thirty Years of Transformation at HBCUs Chapter 12 Breaking Through Stereotypes in Mississippi Chapter 13 The Academic Road Less Traveled: Challenges and Opportunities Chapter 14 Taking-up a Professional Line at FAMU Chapter 15 Life from Another Heart Part 16 Transformed and Transforming at Historically Black Colleges and Universities Chapter 17 Building Conversations of Respect: The Voice of White Faculty at Black Colleges Chapter 18 Educating as Moral Responsibility Chapter 19 Faculty Diversity at Historically Black Colleges and Universities: Context, Scope, and Meaning Chapter 20 Appendix: Historically Black Colleges and Universities in the United States Chapter 21 About the Editors Chapter 22 About the Contributors
Copyright Date
1999
Target Audience
Trade
Topic
Anthropology / Cultural & Social, Higher, Ethnic Studies / African American Studies, Teaching Methods & Materials / General
Lccn
99-044767
Dewey Decimal
378.1/2
Dewey Edition
21
Genre
Education, Social Science

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

Informacje o firmie

Premier Books LLC
David Taylor
26C Trolley Sq
19806-3356 Wilmington, DE
United States
Pokaż informacje kontaktowe
:liam-Emoc.liaterelgaednarg@yabe
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
grandeagleretail

grandeagleretail

98,2% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 2,7 mln
Zwykle odpowiada w ciągu 24 godzin

Oceny szczegółowe

Średnia z ostatnich 12 miesięcy

Dokładność opisu
4.9
Przystępny koszt wysyłki
5.0
Szybkość wysyłki
4.9
Komunikacja
4.9
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma

Opinie sprzedawców (1 022 337)

s***s (470)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Item as described. Shipped well. A+
r***x (422)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Great book
t***n (3120)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Great service and packaging