|Wystawione w kategorii:
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

Turystyka: między miejscem a performance, twarda okładka Colemana, Simona (EDT); C...

Tekst oryginalny
Tourism : Between Place and Performance, Hardcover by Coleman, Simon (EDT); C...
Stan:
Nowy
Dostępne: 3
Cena:
US $176,03
Około690,23 zł
Wysyłka:
Bezpłatnie Economy Shipping. Zobacz szczegółydla wysyłki
Znajduje się w: Jessup, Maryland, Stany Zjednoczone
Dostawa:
Szacowana między So, 1 cze a Śr, 12 cze do 43230
Szacowane czasy dostaw - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie uwzględniają podany przez sprzedawcę czas na wysłanie przesyłki, kod pocztowy nadawcy, kod pocztowy odbiorcy i czas przyjęcia. Czasy te zależą od wybranego rodzaju usługi wysyłkowej oraz czasu rozliczenia płatnościrozliczona płatność - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie. Czasy dostawy mogą się różnić, szczególnie w okresach największego ruchu.
Zwroty:
Zwrot w ciągu 14 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący. Zobacz szczegóły- aby uzyskać więcej informacji dotyczących zwrotów
Płatności:
     

Kupuj bez obaw

Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Otrzymasz przedmiot, jaki zamawiasz, albo zwrot pieniędzy. 

Informacje o sprzedawcy

Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 364862538819

Parametry przedmiotu

Stan
Nowy: Nowa, nieczytana, nieużywana książka w idealnym stanie, wszystkie strony, bez uszkodzeń. Aby ...
Book Title
Tourism : Between Place and Performance
ISBN
9781571817457
Publication Year
2002
Type
Textbook
Format
Hardcover
Language
English
Publication Name
Tourism : between Place and Performance
Author
Mike Crang
Item Length
9in
Publisher
Berghahn Books, Incorporated
Item Width
6in
Item Weight
0 Oz
Number of Pages
260 Pages

O tym produkcie

Product Information

Many accounts of tourism have adopted an almost paradigmatic visual model of the gaze. This collection presents an expanded notion of spectatorship with a more dynamic sense of embodied and performed engagement with places. The approach resonates with ideas in anthropology, sociology, and geography on performance, invented traditions, constructed places and traveling cultures. Contributions highlight the often contradictory, contested and paradoxical constructions of landscape and community involved both in tourist attractions and among tourists themselves. The collection examines many different practices, ranging from the energetic pursuit of adventure holidays to the reading of holiday brochures. It illustrates different techniques of seeing the landscape and a variety of ways of creating and performing the local. Chapters thus demonstrate the mutual entanglement of practices, images, conventions, and creativity. They chart these global flows of people, texts, images, and artefacts. Case studies are drawn from diverse types of tourism and destination focused around North America, Europe, and Australasia.

Product Identifiers

Publisher
Berghahn Books, Incorporated
ISBN-10
157181745x
ISBN-13
9781571817457
eBay Product ID (ePID)
23038453416

Product Key Features

Author
Mike Crang
Publication Name
Tourism : between Place and Performance
Format
Hardcover
Language
English
Publication Year
2002
Type
Textbook
Number of Pages
260 Pages

Dimensions

Item Length
9in
Item Width
6in
Item Weight
0 Oz

Additional Product Features

Lc Classification Number
G155.A1 T58953 2002
Table of Content
List of Illustrations List of Tables Acknowledgements List of Contributors Preface Jeremy Boissevain Chapter 1. Grounded Tourists, Travelling Theory Simon Coleman and Mike Crang THE PLACE OF NATURE Chapter 2. Chapter 3. The Accelerated Sublime: Thrill-seeking Adventure Heroes in the Commodified Landscape Claudia Bell and John Lyall Chapter 3. Making the Scene: The Poetics and Performances of Displacement at the Grand Canyon Mark Neumann Chapter 4. The Scottish Highlands as Spectacle Fraser MacDonald BACK TO THE CITY Chapter 5. Acing Local: Two Performances in Northern Italy Paola Filippucci Chapter 6. "Cose Paesane" : Enacting Ambivalent Identities in the Italian Alps Keith Ridler Chapter 7. Go Athens: A Journey to the Centre of the City Penny Travlou Chapter 8. Adventure Tourists and Locals in a Global City: Resisting Tourist Performances in London's 'East End' John Eade DISTANCIATED PLACES Chapter 9. Welcome to Flintstones-Land: Contesting Place and Identity in Goreme, Central Turkey Hazel Tucker Chapter 10. Performing Place: A Hyperbolic Drugstore in Wall, South Dakota Eve Melzer Chapter 11. Farming, Dreaming and Playing in Iowa: Japanese Mythopoetics and Agrarian Utopia Charles Fruehling Springwood BRINGING IT ALL BACK HOME Chapter 12. The Power of Metaphors in Tourism Theory David Chaney Chapter 13. Surrounded by Place: Embodied Encounters David Crouch References Index
Copyright Date
2002
Target Audience
Scholarly & Professional
Topic
Methodology, Industries / Hospitality, Travel & Tourism, General, Anthropology / General
Lccn
2002-018267
Dewey Decimal
338.4/791
Dewey Edition
21
Illustrated
Yes
Genre
Travel, Business & Economics, Social Science

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

Informacje o firmie

Expert Trading Limited
John Boyer
9220 Rumsey Rd
Ste 101
21045-1956 Columbia, MD
United States
Pokaż informacje kontaktowe
:liam-Emoc.secirpkoobtaerg@sredroyabe
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
Great Book Prices Store

Great Book Prices Store

96,8% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 1,2 mln
Zwykle odpowiada w ciągu 24 godzin

Oceny szczegółowe

Średnia z ostatnich 12 miesięcy

Dokładność opisu
4.9
Przystępny koszt wysyłki
5.0
Szybkość wysyłki
4.9
Komunikacja
4.8
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma

Opinie sprzedawców (341 954)

l***p (775)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
wonder if this is really the latest edition? it has a 2023 copyright. I am relying on seller's statement that it was published in 2024
0***0 (644)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Interesting book. Thanks!
e***a (152)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Everything perfect.