|Wystawione w kategorii:
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

#iranelection: Hashtag Solidarność i transformacja życia online autorstwa Negar

Tekst oryginalny
#iranelection: Hashtag Solidarity and the Transformation of Online Life by Negar
Stan:
Nowy
Dostępne: 3
Cena:
US $24,71
Około96,93 zł
Wysyłka:
Bezpłatnie Economy Shipping. Zobacz szczegółydla wysyłki
Znajduje się w: Fairfield, Ohio, Stany Zjednoczone
Dostawa:
Szacowana między Śr, 12 cze a Pn, 24 cze do 43230
Szacowane czasy dostaw - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie uwzględniają podany przez sprzedawcę czas na wysłanie przesyłki, kod pocztowy nadawcy, kod pocztowy odbiorcy i czas przyjęcia. Czasy te zależą od wybranego rodzaju usługi wysyłkowej oraz czasu rozliczenia płatnościrozliczona płatność - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie. Czasy dostawy mogą się różnić, szczególnie w okresach największego ruchu.
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący. Zobacz szczegóły- aby uzyskać więcej informacji dotyczących zwrotów
Płatności:
     

Kupuj bez obaw

Najlepszy Sprzedawca
Zaufany sprzedawca, szybka wysyłka i łatwe zwroty. 
Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Otrzymasz przedmiot, jaki zamawiasz, albo zwrot pieniędzy. 

Informacje o sprzedawcy

Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 364880313703

Parametry przedmiotu

Stan
Nowy: Nowa, nieczytana, nieużywana książka w idealnym stanie, wszystkie strony, bez uszkodzeń. Aby ...
ISBN-13
9780804795876
Book Title
#iranelection
ISBN
9780804795876
Publication Year
2015
Type
Textbook
Format
Trade Paperback
Language
English
Publication Name
#Iranelection : Hashtag Solidarity and the Transformation of Online Life
Item Height
0.4in
Author
Negar Mottahedeh
Item Length
8in
Publisher
Stanford University Press
Item Width
5in
Item Weight
11.2 Oz
Number of Pages
152 Pages

O tym produkcie

Product Information

#iranelection considers the role of social media in the 2009 post-election crisis in Iran and, in turn, the effect of the Iranian protests on the development and adoption of various social media platforms like Twitter, Facebook, and YouTube.

Product Identifiers

Publisher
Stanford University Press
ISBN-10
0804795878
ISBN-13
9780804795876
eBay Product ID (ePID)
211208212

Product Key Features

Author
Negar Mottahedeh
Publication Name
#Iranelection : Hashtag Solidarity and the Transformation of Online Life
Format
Trade Paperback
Language
English
Publication Year
2015
Type
Textbook
Number of Pages
152 Pages

Dimensions

Item Length
8in
Item Height
0.4in
Item Width
5in
Item Weight
11.2 Oz

Additional Product Features

Lc Classification Number
Ds318
Reviews
"Elegant, passionate, and deeply committed, #iranelection brings a much-needed historical perspective and non-Western viewpoint to the vexed question of the interactions of social media and social change. If you care about the history of the present, you need to read this book."--Nicholas Mirzoeff, New York University, "Negar Mattahedeh's #iranelection offers a gripping chronicle of human solidarity in the age of social media. Analyzing Iran's 'green wave' in 2009 as at once an online and on-the-ground event, she connects it with earlier media revolutions, from Algeria's radio-fuelled revolution against French colonial rule to the cassettes and phone calls of the 1979 Iranian revolution. In Mottahedeh's inspiring account, the people pick up where the state and official media institutions fail." --Jonathan Sterne, author of MP3: The Meaning of a Format, "In a highly original book, Negar Mottahedeh offers a fresh perspective on the role of social media in the 2009 protest movement in Iran. Moving beyond clichéd analysis, Mottahedeh offers a nuanced mapping of the ways social media was integrated into the lived experiences of Iranian political life. In tracing the organic development of the Green Movement, the book provides glimpses into the ways Iran's history continues to color political memory and animate social movements."--Shiva Balaghi, Brown University, "In a highly original book, Negar Mottahedeh offers a fresh perspective on the role of social media in the 2009 protest movement in Iran. Moving beyond clichd analysis, Mottahedeh offers a nuanced mapping of the ways social media was integrated into the lived experiences of Iranian political life. In tracing the organic development of the Green Movement, the book provides glimpses into the ways Iran's history continues to color political memory and animate social movements."--Shiva Balaghi, Brown University
Table of Content
Contents and Abstracts 1Hashtag chapter abstract The citizen journalist was born out of the glitchy screens of mainstream reporting. On Twitter, the hashtag #CNNfail represented one of these glitches. When netizens tweeted the hashtag #cnnfail alongside the hashtag #iranelection in the first days of the uprising in Iran in 2009, it was to emphasize CNN's failure to report a collective act of dissent, in favor of corporate bankruptcy news in the US. Iran was jamming foreign satellite broadcasts along the length of the satellite's footprint. State television too was co-opted into covering up the people's uprising and was broadcasting programming that would lull the citizenry. This called for a response by those who were witnessing the unfolding events. From amidst the masses in the boulevards and squares of the Iranian cityscapes Iranians uploaded videos and images to Twitter, Facebook and YouTube. This moment marked the birth of the citizen journalist. The hashtag became its slogan. 2Meme chapter abstract In tracing the campaigns of the Iranian election uprising, this chapter recalls how bodies and social media handles effectively became memes, viral transmitters of sensory experiences and actions that in their simultaneous expression around a long trending hashtag, fundamentally changed the function and purpose of online media platforms as they transformed the spaces they moved through. The Iranian post-election crisis was in many ways a citation of the Iranian revolution and an attempt to reverse its losses. The chapter thus also chronicles the related history of the 1978 Iranian Revolution and traces the technologies and slogans that were used during its course. The chapter argues that the digital Web 2.0 technology in the Iranian election crisis memed the ways that technology was used in the Iranian Revolution, tethered this time, to horizontal networks of many-to-many transmission that awakened the world to the possibilities of collective action online. 3Selfie chapter abstract The Iranian crisis of 2009 "memed" the content and operations of other uprisings in modern Iranian history: the demonstrations for the nationalization of oil in 1951, the marches against the CIA coup in1953, and the Iranian Revolution of 1978. Focusing on the role of women and the visual representation of women bodies at the forefront of these uprisings, the chapter discusses the gains and losses of the Iranian women's movement following its participations in the Iranian Revolution of 1978. Studying the role of the camera lens and its logics in relation to the representation of women in revolt, the chapter suggests that the solidarities configured by the lens and framing of the digital camera in the context of contemporary networked protests are transmitters of a global solidarity formed on the networks of the web and symptomatic of a melancholic failure to reclaim the fundamental loss of human solidarity under capitalism.
Copyright Date
2015
Topic
Media Studies, Web / Social Media, Internet / General, Journalism, Presidents & Heads of State, Middle East / Iran
Lccn
2015-014230
Dewey Decimal
324.955/061
Intended Audience
Scholarly & Professional
Dewey Edition
23
Illustrated
Yes
Genre
Biography & Autobiography, Computers, Language Arts & Disciplines, History, Social Science

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

Informacje o firmie

Premier Books LLC
David Taylor
26C Trolley Sq
19806-3356 Wilmington, DE
United States
Pokaż informacje kontaktowe
:liam-Emoc.liaterelgaednarg@yabe
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
grandeagleretail

grandeagleretail

98,3% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 2,7 mln
Zwykle odpowiada w ciągu 24 godzin

Oceny szczegółowe

Średnia z ostatnich 12 miesięcy

Dokładność opisu
4.9
Przystępny koszt wysyłki
5.0
Szybkość wysyłki
4.9
Komunikacja
4.9
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma

Opinie sprzedawców (1 023 805)

n***a (475)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Ok book
c***h (260)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Great book! As described!
r***i (664)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Fast careful delivery