Zdjęcie 1 z 1
Zdjęcie 1 z 1
The Leicester Gap: The Last Semaphore Signalling on the Midland Main Line by Mic
US $37,55
Około143,63 zł
Stan:
Nowy
Nowa, nieczytana, nieużywana książka w idealnym stanie, wszystkie strony, bez uszkodzeń. Aby poznać więcej szczegółów, zobacz aukcję sprzedającego.
Wysyłka:
Bezpłatnie Economy Shipping.
Znajduje się w: Calgary, Alberta, Kanada
Dostawa:
Szacowana między Pn, 30 wrz a Śr, 9 paź do 43230
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący.
Płatności:
Kupuj bez obaw
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 364883451913
Ostatnia aktualizacja: 21-06-2024 23:35:31 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki
Parametry przedmiotu
- Stan
- ISBN-13
- 9781473878570
- Type
- Does not apply
- ISBN
- 9781473878570
- Book Title
- Leicester Gap : the Last Semaphore Signalling on the Midland Main Line
- Publisher
- Pen & Sword Books The Limited
- Item Length
- 11.1 in
- Publication Year
- 2018
- Format
- Hardcover
- Language
- English
- Illustrator
- Yes
- Item Height
- 0.6 in
- Genre
- Transportation
- Topic
- Railroads / General, Railroads / History, Railroads / Pictorial
- Item Width
- 8.5 in
- Number of Pages
- 120 Pages
O tym produkcie
Product Identifiers
Publisher
Pen & Sword Books The Limited
ISBN-10
1473878578
ISBN-13
9781473878570
eBay Product ID (ePID)
242850374
Product Key Features
Book Title
Leicester Gap : the Last Semaphore Signalling on the Midland Main Line
Number of Pages
120 Pages
Language
English
Publication Year
2018
Topic
Railroads / General, Railroads / History, Railroads / Pictorial
Illustrator
Yes
Genre
Transportation
Format
Hardcover
Dimensions
Item Height
0.6 in
Item Length
11.1 in
Item Width
8.5 in
Additional Product Features
Intended Audience
Trade
TitleLeading
The
Synopsis
Until 1987, there was still a busy stretch of British main line railway where traditional Victorian operating practices were used to control the movements of both express passenger and a variety of freight trains. At the heart of the former Midland Railway main line from St Pancras to Sheffield, the 45-mile section between Irchester in Northamptonshire and Loughborough in Nottinghamshire was equipped with semaphore signals worked from twenty-three mechanical signalboxes. It was the last main line in the country where this once-standard arrangement remained virtually unchanged since the days of steam. This pocket of mechanical signalling was christened The Leicester Gap, because Leicester was to be the site of a new power signalbox, the last in a chain of just five that would control the whole of the Midland Main Line into the twenty-first century. From 1984 when resignalling work started, to 1987 when it was completed, the author photographed as many trains passing through the Leicester Gap as he could. This book is the result of those efforts.
LC Classification Number
TF617
Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę
Informacje o firmie
Premier Books LLC
David Taylor
26C Trolley Sq
19806-3356 Wilmington, DE
United States
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
Popularne kategorie z tego Sklepu
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Opinie sprzedawców (1 032 679)
- y***e (480)- Opinie wystawione przez kupującego.Ostatni miesiącZakup potwierdzonyThank you I got the book very happy
- p***p (2841)- Opinie wystawione przez kupującego.Ostatni miesiącZakup potwierdzonyA O.K. ........... Thanks
- i***m (2462)- Opinie wystawione przez kupującego.Ostatni miesiącZakup potwierdzonyOn time delivery & as described