Zdjęcie 1 z 1
Zdjęcie 1 z 1
Oglądanie kina afrykańskiego w XXI wieku: filmy artystyczne i...–
by | PB | Good
US $9,86
Około37,72 zł
Stan:
“Pages can have notes/highlighting. Spine may show signs of wear. ~ ThriftBooks: Read More, ”... Zobacz więcejinformacji o stanie
Dobry
Książka, która była czytana, ale nadal jest w dobrym stanie. Na okładce widoczne są nieznaczne ślady używania, np. zadrapania, ale książka nie jest rozerwana i nie ma dziur. Przy książkach w twardej oprawie mogą brakować obwoluty. Większość stron jest nieuszkodzona tzn., że ewentualne zagięcia lub rozdarcia są sporadyczne, podkreślenia ołówkiem są minimalne i nie ma żadnych zaznaczeń markerem czy notatek na marginesach. Książka ma wszystkie strony. Aby poznać więcej szczegółów i opis uszkodzeń lub wad, zobacz aukcję sprzedającego.
Wysyłka:
Bezpłatnie Economy Shipping.
Znajduje się w: Aurora, Illinois, Stany Zjednoczone
Dostawa:
Szacowana między Cz, 26 wrz a So, 28 wrz do 43230
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci sprzedawca.
Płatności:
Kupuj bez obaw
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 375185700279
Ostatnia aktualizacja: 06-09-2024 13:30:27 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki
Parametry przedmiotu
- Stan
- Dobry
- Uwagi sprzedawcy
- Binding
- Paperback
- Weight
- 0 lbs
- Product Group
- Book
- IsTextBook
- No
- ISBN
- 9780821419311
- Subject Area
- Performing Arts, Social Science
- Publication Name
- Viewing African Cinema in the Twenty-First Century : Art Films and the Nollywood Video Revolution
- Publisher
- Ohio University Press
- Item Length
- 9 in
- Subject
- Media Studies, Film / Direction & Production, Film / History & Criticism
- Publication Year
- 2010
- Type
- Textbook
- Format
- Trade Paperback
- Language
- English
- Item Height
- 0.9 in
- Item Weight
- 12.8 Oz
- Item Width
- 5.9 in
- Number of Pages
- 256 Pages
O tym produkcie
Product Identifiers
Publisher
Ohio University Press
ISBN-10
0821419315
ISBN-13
9780821419311
eBay Product ID (ePID)
80536198
Product Key Features
Number of Pages
256 Pages
Publication Name
Viewing African Cinema in the Twenty-First Century : Art Films and the Nollywood Video Revolution
Language
English
Subject
Media Studies, Film / Direction & Production, Film / History & Criticism
Publication Year
2010
Type
Textbook
Subject Area
Performing Arts, Social Science
Format
Trade Paperback
Dimensions
Item Height
0.9 in
Item Weight
12.8 Oz
Item Length
9 in
Item Width
5.9 in
Additional Product Features
Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
2010-033819
Reviews
"A first-rate compendium of ongoing discussions about the nature, protocols, and impact of video-film production as a new media form in African cinema." -- H-Net
Dewey Edition
22
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
791.4309669/090511
Synopsis
African cinema in the 1960s originated mainly from Francophone countries. It resembled the art cinema of contemporary Europe and relied on support from the French film industry and the French state. But since the early 1990s, a new phenomenon has come to dominate the African cinema world: mass-marketed films shot on less expensive video cameras., African cinema in the 1960s originated mainly from Francophone countries. It resembled the art cinema of contemporary Europe and relied on support from the French film industry and the French state. Beginning in 1969 the biennial Festival panafricain du cin ma et de la t l vision de Ouagadougou (FESPACO), held in Burkina Faso, became the major showcase for these films. But since the early 1990s, a new phenomenon has come to dominate the African cinema world: mass-marketed films shot on less expensive video cameras. These "Nollywood" films, so named because many originate in southern Nigeria, are a thriving industry dominating the world of African cinema. Viewing African Cinema in the Twenty-first Century is the first book to bring together a set of essays offering a comparison of these two main African cinema modes. Contributors: Ralph A. Austen and Mahir saul, Jonathan Haynes, Onookome Okome, Birgit Meyer, Abdalla Uba Adamu, Matthias Krings, Vincent Bouchard, Laura Fair, Jane Bryce, Peter Rist, Stefan Sereda, Lindsey Green-Simms, and Cornelius Moore, African cinema in the 1960s originated mainly from Francophone countries. It resembled the art cinema of contemporary Europe and relied on support from the French film industry and the French state. Beginning in 1969 the biennial Festival panafricain du cinéma et de la télévision de Ouagadougou (FESPACO), held in Burkina Faso, became the major showcase for these films. But since the early 1990s, a new phenomenon has come to dominate the African cinema world: mass-marketed films shot on less expensive video cameras. These "Nollywood" films, so named because many originate in southern Nigeria, are a thriving industry dominating the world of African cinema.Viewing African Cinema in the Twenty-first Century is the first book to bring together a set of essays offering a comparison of these two main African cinema modes.Contributors: Ralph A. Austen and Mahir saul, Jonathan Haynes, Onookome Okome, Birgit Meyer, Abdalla Uba Adamu, Matthias Krings, Vincent Bouchard, Laura Fair, Jane Bryce, Peter Rist, Stefan Sereda, Lindsey Green-Simms, and Cornelius Moore, African cinema in the 1960s originated mainly from Francophone countries. It resembled the art cinema of contemporary Europe and relied on support from the French film industry and the French state. Beginning in 1969 the biennial Festival panafricain du cinéma et de la télévision de Ouagadougou (FESPACO), held in Burkina Faso, became the major showcase for these films. But since the early 1990s, a new phenomenon has come to dominate the African cinema world: mass-marketed films shot on less expensive video cameras. These "Nollywood" films, so named because many originate in southern Nigeria, are a thriving industry dominating the world of African cinema. Viewing African Cinema in the Twenty-first Century is the first book to bring together a set of essays offering a comparison of these two main African cinema modes. Contributors: Ralph A. Austen and Mahir saul, Jonathan Haynes, Onookome Okome, Birgit Meyer, Abdalla Uba Adamu, Matthias Krings, Vincent Bouchard, Laura Fair, Jane Bryce, Peter Rist, Stefan Sereda, Lindsey Green-Simms, and Cornelius Moore
LC Classification Number
PN1993.5
Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę
Informacje o firmie
Thrift Books Global, LLC
TB Thrift Books
18300 Cascade Ave S
Ste 150
98188 Seattle, WA
United States
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Opinie sprzedawców (5 350 925)
- g***7 (24)- Opinie wystawione przez kupującego.Ostatni miesiącZakup potwierdzonyGreat book , I recommend it !! Excellent service from thrift books company
- b***_ (177)- Opinie wystawione przez kupującego.Ostatni miesiącZakup potwierdzonyGreat seller, fast shipping.
- y***u (1027)- Opinie wystawione przez kupującego.Ostatni miesiącZakup potwierdzonyThanks for your help