|Wystawione w kategorii:
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

Joy G. Bertling Olivia Art Education for a Sustainable P (Hardback) (UK IMPORT)

Another great item from Rarewaves | Free delivery!
Stan:
Nowy
Dostępne: ponad 10
Cena:
C $272,34
Około799,96 zł
Wysyłka:
Nie ma wysyłki do: Stany Zjednoczone. Zobacz szczegółydla wysyłki
Znajduje się w: GU14 0GT, Wielka Brytania
Dostawa:
Czas zmienny
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący. Zobacz szczegóły- aby uzyskać więcej informacji dotyczących zwrotów
Płatności:
     

Kupuj bez obaw

Najlepszy Sprzedawca
Zaufany sprzedawca, szybka wysyłka i łatwe zwroty. 
Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Otrzymasz przedmiot, jaki zamawiasz, albo zwrot pieniędzy. 

Informacje o sprzedawcy

Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 395111394542
Ostatnia aktualizacja: 01-05-2024 21:23:14 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki

Parametry przedmiotu

Stan
Nowy: Nowa, nieczytana, nieużywana książka w idealnym stanie, wszystkie strony, bez uszkodzeń. Aby ...
Book Title
Art Education for a Sustainable Planet
Publication Name
Art Education Fora Sustainable Planet : Embracing Ecopedagogy in K-12 Classrooms
Title
Art Education for a Sustainable Planet
Subtitle
Embracing Ecopedagogy in K–12 Classrooms
Author
Joy G. Bertling
Format
Hardcover
EAN
9780807767719
ISBN
9780807767719
Publisher
Teacher's College Press
Genre
Arts & Photography
Subject
Children's Learning & Education
Release Year
2023
Release Date
30/06/2023
Language
English
Country/Region of Manufacture
US
Item Height
235mm
Item Length
9.2in
Item Weight
12.3 Oz
Publication Year
2023
Type
Textbook
Item Width
6.4in
Number of Pages
208 Pages

O tym produkcie

Product Information

Explore how art education can contribute to a more just and sustainable planet. Making the case that ecopedagogy and eco-art can transform and enrich art education, Bertling introduces these two burgeoning movements and then outlines how they can be infused into K-12 art education. Seven innovative curricular strands are presented to help art teachers embrace natural cycles and processes, envision alternative states and ways of being, restore ecosystems, and empower communities. These strands weave together specific contemporary eco-artworks, cultural and environmental philosophies, and art education methods. Reflective questions, innovative curriculum frameworks, and other resources are provided to support teachers in enacting these inspiring curricular ideas for better social and ecological futures. Curricular themes include attentiveness, relationality, co-creation, consumption, progress, cultural desire, identity stories, restoration, and coalitions. This accessible, full-color text is the first of its kind to provide practical guidance and concrete strategies for educators interested in enacting ecological art instruction. Book Features: A foundational resource for using art education to foster environmental health and ecological integrity. Guidance for developing art curriculum to meet different ecopedagogical goals. Many color images of contemporary eco-artworks. Curriculum framework tables and reflective questions at the end of each chapter. A comprehensive glossary and list of contemporary eco-artists and their websites.

Product Identifiers

Publisher
Teacher's College Press
ISBN-10
0807767719
ISBN-13
9780807767719
eBay Product ID (ePID)
2329413982

Product Key Features

Author
Joy G. Bertling
Publication Name
Art Education Fora Sustainable Planet : Embracing Ecopedagogy in K-12 Classrooms
Format
Hardcover
Language
English
Publication Year
2023
Type
Textbook
Number of Pages
208 Pages

Dimensions

Item Length
9.2in
Item Width
6.4in
Item Weight
12.3 Oz

Additional Product Features

Lc Classification Number
N350.B42 2023
Table of Content
Contents Foreword Olivia Gude ?ix Acknowledgments ?xiii Introduction ?1 Part I: Foundations for Art Education as Ecopedagogy ?7 1. ?Ecopedagogy ?9 Educational Traditions ?10 Cultural and Philosophical Influences ?14 Conclusion ?19 Questions for Educator Reflection ?20 2. ?Ecological Art ?21 Eco-Art in Recent History ?21 Issues Surrounding Eco-Art ?24 Conclusion ?28 Questions for Educator Reflection ?28 3. ?Contemporary Art Education ?29 Current Art Education Movements ?30 Ecopedagogy as Art Education ?35 Questions for Educator Reflection ?35 Part II. Contemporary Art and Ecopedagogical Curriculum and Methods ?37 4. ?Cultivating Relations and Fostering Empathetic Encounters ?41 Being Present ?42 Emphasizing Relationality ?46 Conclusion ?52 Questions for Educator Reflection ?52 5. ?Embracing Natural Cycles and Processes ?53 Redefining Beauty ?54 Co-Creating With Agents of Decomposition ?61 Culturally Acknowledging Mortality ?64 Conclusion ?70 Questions for Educator Reflection ?70 6. ?Collecting and Visualizing Data for Awareness ?72 Visualizing the Present ?73 Visualizing Our Future ?79 Conclusion ?85 Questions for Educator Reflection ?85 7. ?Confronting Capitalocene Violence ?86 Exposing Cultural Dreams and Desires ?87 Rewriting Identity Stories ?92 Demanding Accountability ?96 Conclusion ?99 Questions for Educator Reflection ?99 8. ?Envisioning Alternate States and Ways of Being ?100 With Jonathan Purtill Envisioning the Future of Human and Nonhuman Nature Relations ?101 Envisaging the Posthuman ?108 Conclusion ?113 Questions for Educator Reflection ?113 9. ?Greening the School and Revitalizing School Culture ?114 With Lauren Farkas Placemaking in Indoor Spaces ?117 Placemaking in Outdoor Spaces ?120 Conclusion ?125 Questions for Educator Reflection ?126 10. ?Restoring Ecosystems and Empowering Communities ?127 Restoring Species and Ecosystem Processes ?128 Establishing Coalitions and Multispecies Assemblages ?133 Conclusion ?138 Questions for Educator Reflection ?139 Conclusion ?140 Appendix A. Artists and Their Websites ?145 Appendix B. Inclusion of Nature in Self Scale ?149 Appendix C. Environmental Identity Scale ?150 Glossary of Terms ?151 References ?155 Author Index ?182 Subject Index ?188 About the Author and Contributors ?194
Copyright Date
2023
Topic
Environmental & Land Art, Teaching Methods & Materials / Arts & Humanities
Lccn
2023-015634
Intended Audience
Scholarly & Professional
Genre
Art, Education

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

Informacje o firmie

RAREWAVES. COM LIMITED
Unit 145, The Light Box
111 Power Road
London
W4 5PY
United Kingdom
Numer VAT (NIP):
  • GB 864 1548 11
Numer rejestracyjny (REGON):
  • 05540102
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
Rarewaves Canada

Rarewaves Canada

98,4% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 459 tys.

Oceny szczegółowe

Średnia z ostatnich 12 miesięcy

Dokładność opisu
4.9
Przystępny koszt wysyłki
5.0
Szybkość wysyłki
4.8
Komunikacja
4.9
Zarejestrowany jako sprzedawca-firma

Opinie sprzedawców (182 215)

h***h (52)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
sound no very good.
4***r (641)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Despite being a UK import, Arrived quickly. Brand new. Cheap Price. Great seller.
r***a (1346)- Opinie wystawione przez kupującego.
Ostatni miesiąc
Zakup potwierdzony
Fast shipping! A+++