Wysyłka i dostawaKliknij Zobacz szczegóły, aby uzyskać dodatkowe informacje dotyczące wysyłki i zwrotów.
Masz taki przedmiot na sprzedaż?

The Cultural Meaning of Urban Space (Contemporary Urban Studies,

Awesomebooksusa
  • (419101)
  • Zarejestrowany jako sprzedawca-firma
US $9,92
Około38,11 zł
Stan:
Bardzo dobry
Wysyłka:
Bezpłatnie USPS Media MailTM.
Znajduje się w: MD, Stany Zjednoczone
Dostawa:
Szacowana między Pn, 30 wrz a Pt, 4 paź do 43230
Czas dostawy jest szacowany naszą metodą na podstawie odległości między kupującym a lokalizacją przedmiotu, wybranej usługi wysyłkowej, historii wysyłek sprzedawcy i innych czynników. Czasy dostawy mogą się różnić, szczególnie w okresach największego ruchu.
Zwroty:
Zwrot w ciągu 30 dni. Za wysyłkę zwrotną płaci kupujący.
Płatności:
    

Kupuj bez obaw

Najlepszy Sprzedawca
Gwarancja zwrotu pieniędzy eBay
Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za wystawienie tej oferty sprzedaży.
Nr przedmiotu eBay: 395220064525
Ostatnia aktualizacja: 11-09-2024 09:46:47 CEST Wyświetl wszystkie poprawkiWyświetl wszystkie poprawki

Parametry przedmiotu

Stan
Bardzo dobry: Książka była czytana i nie wygląda jak nowa, ale jest nadal w doskonałym stanie. ...
Title
The Cultural Meaning of Urban Space (Contemporary Urban Studies,
ISBN
9780897893206
Subject Area
Social Science
Publication Name
Cultural Meaning of Urban Space
Publisher
Bloomsbury Publishing USA
Item Length
9.2 in
Subject
Human Geography, Anthropology / Cultural & Social, Sociology / Urban
Publication Year
1993
Type
Textbook
Format
Trade Paperback
Language
English
Item Height
0.5 in
Author
Robert Rotenberg, Gary Mcdonogh
Item Weight
12.5 Oz
Item Width
6.1 in
Number of Pages
248 Pages

O tym produkcie

Product Identifiers

Publisher
Bloomsbury Publishing USA
ISBN-10
0897893204
ISBN-13
9780897893206
eBay Product ID (ePID)
424414

Product Key Features

Number of Pages
248 Pages
Publication Name
Cultural Meaning of Urban Space
Language
English
Publication Year
1993
Subject
Human Geography, Anthropology / Cultural & Social, Sociology / Urban
Type
Textbook
Author
Robert Rotenberg, Gary Mcdonogh
Subject Area
Social Science
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Height
0.5 in
Item Weight
12.5 Oz
Item Length
9.2 in
Item Width
6.1 in

Additional Product Features

Intended Audience
College Audience
LCCN
92-032179
TitleLeading
The
Number of Volumes
1 vol.
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
307.76
Table Of Content
Introduction by Robert Rotenberg The Language of Place The Geography of Emptiness by Gary W. McDonogh On the Salubrity of Sites by Robert Rotenberg Chinese Privacy by Deborah Pellow Rediscovering Shitamachi: Subculture, Class, and Tokyo's "Traditional" Urbanism by Theodore C. Bestor Place in the City We Have Always Lived Under the Castle: Historical Symbols and the Maintenance of Meaning by John Mock Cultural Meaning of the Plaza: The History of the Spanish American Gridplan-Plaza Urban Design by Setha M. Low Italian Urbanscape: Intersection of Private and Public by Donald S. Pitkin Mapping Contested Terrains: Schoolrooms and Streetcorners in Urban Belize by Charles Rutheiser Planning and Response Beyond Built Form and Culture in the Anthropological Study of Residential Community Spaces by Margaret Rodman Housing Abandonment in Inner-City Black Neighborhoods: A Case Study of the Effects of the Dual Housing Market by Susan D. Greenbaum Access to the Waterfront: Transformations of Meaning on the Toronto Lakeshore by Matthew Cooper Public Access on the Urban Waterfront: A Question of Vision by R. Timothy Sieber Bibliography Index
Synopsis
This book presents a cross-cultural approach to the study of urban space. Essays written by major contributors in contemporary urban studies provide a range of case studies from Asia, Latin America, North America, and Europe to address important questions about space and power, processes of change, aesthetics and attitudes toward space, and social divisions expressed through urban life. The essays fall into three interlocking sections: conceptual and linguistic approaches to urban space; visual and social examinations of world cities; and policy examinations of spatial analyses. Together with the jointly compiled bibliography, this collection of essays is designed to stimulate comparative debate and identify new areas for urban research. Essays contrast empty space in Barcelona and Savannah, explore the concept of healthy and unhealthy urban environments in the classical writings and in modern-day Vienna, and develop a model of space for Shanghai from the point of view of privacy. The subcultural ethos characterizing Tokyo and the castle as a symbol for the community in Japan are two more essay topics. The plaza in Spanish-American towns, the outdoor spaces in Italy (balcony, street, courtyard), and the school in Honduras are sites for socio-cultural analyses in three more essays. The last group of essays focus on discourses in urban planning, especially the responses of people to the growth, marketing, and decay of residential places. African-American neighborhoods and waterfront development provide examples for this section. These essays in their theoretical and geographical breadth make significant strides in defining the cultural meaning of urban space. They will be read with interest by city planners, ecologists, and other social scientists involved in finding human solutions to the metropolitan environment.
LC Classification Number
GF125

Opis przedmiotu podany przez sprzedawcę

Informacje o firmie

WRAP Ltd
Mubin Ahmed
2 Lester Way
Wallingford
OX10 9TA
United Kingdom
Pokaż informacje kontaktowe
:liam-Eku.oc.skoobemosewa@asuyabe
Numer VAT (NIP):
  • GB 724498118
Numer rejestracyjny (REGON):
  • 03800600
Oświadczam, że wszystkie moje działania związane ze sprzedażą będą zgodne z wszystkimi przepisami i regulacjami UE.
Numer CRN:
  • 03800600
Awesomebooksusa

Awesomebooksusa

98% opinii pozytywnych
Sprzedane przedmioty: 1,3 mln
Dołączył: mar 2009

Oceny szczegółowe

Średnia z ostatnich 12 miesięcy
Dokładność opisu
4.8
Przystępny koszt wysyłki
5.0
Szybkość wysyłki
4.9
Komunikacja
5.0

Popularne kategorie z tego Sklepu

Zarejestrowany jako sprzedawca-firma

Opinie sprzedawców (521 111)