Pomoc
Pomoc
Przeszukaj Pomoc Przeszukaj Pomocporady
Wpisz szukane słowo

Zasady dotyczące kontaktów między użytkownikami

Pytania i odpowiedzi

Czasami sprawdzamy wiadomości wysyłane między użytkownikami w celu wykrywania oszustw, nadużyć, spamu i innych działań naruszających nasze zasady.

Rozumiemy potrzebę zachowania prywatności korespondencji. Należy jednak pamiętać, że w przypadku komunikowania się przy użyciu kanałów innych niż eBay nie będziemy mogli pomóc, jeśli wystąpią jakiekolwiek problemy.

W większości przypadków nie udostępniamy prywatnych adresów e-mail kupujących. Zastępujemy adresy e-mail kupujących i sprzedawców pseudonimami, by ukryć dane kontaktowe użytkowników. Gdy piszesz do innego użytkownika, Twój adres e-mail ma postać np. 63ae59ac280fe0fa69@members.ebay.com i jest wysyłany za pośrednictwem naszej bezpiecznej platformy.

Omówienie zasad

Użytkownicy mogą wymieniać między sobą wiadomości, korzystając z systemu eBay. Zachęcamy do otwartej komunikacji między użytkownikami, ale nie zezwalamy na korzystanie z naszych kanałów do wysyłania spamu lub propozycji kupna lub sprzedaży poza serwisem eBay; niedozwolone są także groźby, wulgaryzmy i mowa nienawiści. Ponadto zabraniamy użytkownikom proponowania, przekazywania lub żądania adresów e-mail, jak również numerów telefonu i innych danych kontaktowych, w tym adresów fizycznych, adresów internetowych i łącz w systemie komunikacji na eBay (na przykład Najlepsza oferta, Wiadomości) lub w dowolnej komunikacji e-mail zarządzanej przez eBay. Możemy monitorować wiadomości wysyłane w systemie eBay i między użytkownikami, aby wykrywać oszustwa, nadużycia, spam i inne naruszenia zasad eBay. 

Działania niezgodne z zasadami eBay mogą skutkować szeregiem konsekwencji, w tym anulowaniem ofert sprzedaży, ukrywaniem ofert w wynikach wyszukiwania lub obniżaniem ich pozycji na liście wyników, blokowaniem wszystkich lub niektórych wiadomości do innych użytkowników (w tym usuwaniem lub zamazywaniem całości lub fragmentów wiadomości), obniżeniem oceny, nałożeniem limitów kupowania/sprzedawania, zgłoszeniem naruszenia zasad organom ścigania lub zawieszeniem konta. Wszelkie opłaty uregulowane lub należne w odniesieniu do ofert lub kont, wobec których podejmiemy działania, nie będą podlegały zwrotowi ani umorzeniu.

Uwaga: możemy kontrolować wyłącznie komunikację za pośrednictwem narzędzi eBay. Ponadto posty na Forum dyskusyjnym eBay nie są objęte tymi zasadami. Jednakże obowiązują zasady korzystania z forów dyskusyjnych.

Nasze wytyczne

Zabronione jest wysyłanie spamu do innych użytkowników eBay. „Spam” to wiadomość e-mail (lub część wiadomości e-mail), która jest niezamówiona i ma charakter reklamowy.

„Niezamówiona” oznacza, że odbiorca wiadomości o nią nie prosił. „Reklamowa” oznacza, że wiadomość e-mail dotyczy kupna, sprzedaży albo wymiany towarów lub usług.

Oto przykłady spamu:

  • Niezamówione e-maile z ofertami wysłane do potencjalnych kupujących

  • E-maile wysłane do użytkowników znajdujących się na listach wysyłkowych bez uzyskania na to ich wcześniejszej zgody

  • Zaproszenia do wpisania się na listę korespondencyjną niezwiązaną z Twoim Sklepem eBay

  • E-maile wysłane w ramach funkcji wiadomości eBay (lub łącze Skontaktuj się z użytkownikiem) i zawierające niezamówione oferty reklamowe

 

Niedozwolone

Niedozwolone

  • Wiadomości, które zawierają adresy e-mail, numery telefonów lub łącza do mediów społecznościowych, informacje kontaktowe lub nazwy użytkowników

  • Wiadomości, które zawierają łącza lub adresy internetowe

  • Wiadomości e-mail i witryny podszywające się pod eBay – niektórzy użytkownicy zgłaszali, że otrzymali e-maile, w których proszono ich o podanie informacji osobistych. Wiadomości te wyglądały na wysłane przez eBay, ale eBay ich nie wysłał. Dowiedz się, jak rozpoznawać fałszywe witryny eBay i jak zgłaszać fałszywe wiadomości e-mail

  • Sprzedawcy nie mogą pokazywać adresów e-mail w ofertach sprzedaży ani zamieszczać łączy do adresów e-mail na stronach ofert sprzedaży/sklepów (zamiast tego kupujący mogą użyć funkcji „Zadaj pytanie sprzedawcy” u dołu opisu przedmiotu, aby wysłać do sprzedawcy wiadomości e-mail)

Jeżeli otrzymasz spam od innego użytkownika eBay, zgłoś to na adres spoof@ebay.com.

Jeśli otrzymasz ostrzeżenie o naruszeniu naszych zasad dotyczących spamu, ale uważasz, że zostało ono wysłane przez pomyłkę, albo jeśli Twoje konto zostało zawieszone w związku z naruszeniem naszych zasad dotyczących spamu i chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, skontaktuj się z nami.

Nie zezwalamy na grożenie innym osobom przemocą fizyczną w jakikolwiek sposób, w tym za pośrednictwem wiadomości e-mail lub naszych forów publicznych (w tym forów dyskusyjnych, Centrum odpowiedzi i innych kanałów społecznościowych).

Przykładowa groźba: „Jeśli do jutra nie skontaktujesz się ze mną w sprawie przedmiotu, który kupiłem, znajdę cię i połamię ci nogi”.

Jeśli otrzymasz pogróżkę, zgłoś ją na policji. Oprócz zgłoszenia się na policję rozważ skontaktowanie się z operatorem sieci telefonicznej, jeśli pogróżki wyrażone zostały przez telefon, lub usługodawcą internetowym (ISP) obsługującym autora pogróżek, jeśli wyraził je w wiadomości e-mail.

Użytkownikom zabrania się używania wulgaryzmów i nawoływania do nietolerancji w kontaktach z innymi użytkownikami na eBay.
 

Można usunąć

Można usunąć

Te typy komentarzy w ramach opinii można usunąć:

  • Opinie zawierające informacje pozwalające na identyfikację innego użytkownika eBay, w tym jego adres, numer telefonu, adres e-mail lub prawdziwe imię i nazwisko. Ponadto możemy usunąć opinie, które mogą zostać użyte do uzyskania informacji pozwalających na identyfikację innego użytkownika eBay, w tym numer przesyłki

  • Opinie niezwiązane z daną transakcją sprzedaży, w tym komentarze, odpowiedzi na komentarze i kolejne uzupełnienia dotyczące innych transakcji sprzedaży

  • Opinie zawierające komentarze o charakterze politycznym, religijnym, społecznym lub innym, a niezwiązane z daną transakcją sprzedaży

  • Opinie zawierające język bluźnierczy, wulgarny, obsceniczny lub rasistowski oraz komentarze zawierające materiały tylko dla dorosłych lub groźby karalne

  • Komentarze negatywne, które bezpośrednio przeczą ocenom pozytywnym. (Kiedy komentarz został opublikowany przez sprzedawcę. Tego typu sprzecznego komentarza nie będzie można usunąć, jeśli został wystawiony przez kupującego.)

  • Opinie zawierające łącza lub treści zachęcające do kupowania poza serwisem eBay

  • Opinie zawierające odesłania do dochodzeń prowadzonych przez organy ścigania lub firmy eBay lub PayPal

Nie można usunąć

Nie można usunąć

Tych typów komentarzy w ramach opinii nie można usunąć:

  • Komentarze do opinii zawierające oskarżenia m.in. słowa „oszustwo”, „kłamca”, „oszust”, „kanciarz” lub „naciągacz”. Tego rodzaju komentarze są niepożądane, nie są one jednak usuwane, chyba że zawierają również niedozwolone treści

  • Komentarze w ramach opinii zawierające adresy URL lub łącza do eBay.com

Informacje dodatkowe

Twój adres e-mail i inne informacje kontaktowe mogą zostać ujawnione, gdy użytkownik zawarł z Tobą transakcję na eBay. Analizujemy wszelkie zgłoszenia dotyczące niewłaściwego wykorzystywania takich informacji i podejmujemy stosowne działania. Zapoznaj się z naszym Oświadczeniem o prywatności, aby uzyskać więcej informacji o tym, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe.

Dlaczego serwis eBay wprowadził te zasady?

Możliwość komunikowania się między użytkownikami jest podstawą funkcjonowania serwisu eBay. Chcemy również, aby taka komunikacja była jak najbardziej otwarta. Dbamy jednak o to, aby nasi użytkownicy czuli się bezpiecznie i nie otrzymywali niechcianych wiadomości od innych użytkowników eBay.

Kontakt z nami

Masz pytanie? Napisz do nas

 Kontakt z nami

Zapytaj użytkowników

Uzyskaj pomoc w Centrum odpowiedzi