Artykuł na 3 min

Wewnętrzny system rozpatrywania skarg eBay

Jeśli uważasz, że działanie podjęte przez eBay było nieuzasadnione, możesz przesłać skargę za pomocą naszego wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg.

Na tej stronie znajdziesz informacje o tym, jak złożyć skargę na działania podjęte przez eBay, jeśli uważasz, że są one częściowo lub całkowicie nieuzasadnione.

Powiadomimy Cię o możliwości skorzystania z wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg w zależności od indywidualnego przypadku. Zapoznaj się z informacjami, które przesyłamy w wiadomościach e-mail w indywidualnych przypadkach. Na przykład:

  • Podjęliśmy działania w związku z opublikowanymi przez Ciebie treściami (na przykład usunęliśmy ofertę sprzedaży lub recenzję albo zawiesiliśmy Twoje konto eBay)
  • Zgłosiłeś(łaś) rzekomo nielegalne treści, korzystając z naszej funkcji zgłaszania treści lub naszego Programu Posiadaczy Praw Własności (VeRO), a Twoje zgłoszenie zostało w całości lub częściowo odrzucone
  • Nie mogliśmy zweryfikować Twojej tożsamości sprzedawcy prowadzącego firmę lub jednoosobową działalność gospodarczą

Sprzedawcy-firmy mogą także złożyć skargę dotyczącą innych działań podjętych przez eBay w związku z naruszeniami zasad, korzystając z wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg.

Gdy zgłosisz skargę, sprawdzimy ją starannie i możliwie najszybciej. Jeśli Twoja skarga dotycząca naszej decyzji o podjęciu (lub zaniechaniu podjęcia) przez nas działania jest uzasadniona, cofniemy ją bez zbędnej zwłoki w zakresie, w jakim jest to technicznie możliwe i uzasadnione.  

Skargę możesz przesłać w dowolnym czasie w ciągu 6 miesięcy od dnia, w którym poinformowaliśmy Cię o podjęciu (lub o zaniechaniu podjęcia) działania. Nie musisz korzystać z wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg, ale pamiętaj, że jest on zawsze dostępny i bezpłatny.  

Co mogę zrobić, jeśli moja skarga została odrzucona?

Jeśli odrzucimy Twoją skargę, oznacza to, że po dokładnym przeanalizowaniu sprawy uznaliśmy, że nasza wcześniejsza decyzja była uzasadniona.

W niektórych przypadkach możesz rozpocząć procedurę mediacyjną lub zainicjować pozasądowe rozstrzyganie sporów. eBay współpracuje z mediatorami i pozasądowymi organami rozstrzygania sporów w zakresie naszych zobowiązań prawnych.

Jeśli w przypadku Twojej sprawy dostępna jest mediacja lub pozasądowe rozstrzyganie sporów, poinformujemy Cię o tej opcji oraz o odpowiednich instytucjach, które obsługują takie procedury. Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie Mediacja i pozasądowe rozstrzyganie sporów.

Pamiętaj, że zgodnie z Umową z użytkownikiem eBay serwis eBay jest uprawniony, a w określonych okolicznościach zobowiązany, do zawieszenia rozpatrywania skarg na uzasadniony czas lub na czas nieokreślony, jeśli zgłaszający często zgłaszał bezpodstawne skargi w przeszłości.

Co zrobić, jeśli moje zgłoszenie nie kwalifikuje się do wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg eBay?

Jeśli Twoje zgłoszenie nie kwalifikuje się do wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg eBay, przejrzyj nasze strony pomocy lub skontaktuj się z Obsługą klienta. Na przykład:

  • Podczas korzystania z usług płatności eBay jako sprzedawca miałeś(łaś) problem związany między innymi ze sporami dla płatności, wypłatami środków, wstrzymanymi wypłatami lub weryfikacją konta
  • Chcesz przekazać opinię lub zgłosić problem w związku z usługami eBay, między innymi ofertami sprzedaży, zasadami sprzedaży, naruszeniami zasad, problemami technicznymi, zwrotami produktów lub problemami z kupującymi, bez związku z płatnościami

Oto inne strony pomocy, które mogą Ci pomóc w rozwiązaniu problemu:

Czy ten artykuł był pomocny?

Pokrewne tematy pomocy