Zwiększ sprzedaż poprzez zniżki i promocje
Jeśli masz konto firmowe (np. z eBay.pl) i sprzedajesz w innych serwisach eBay, masz do dyspozycji promocje pomocne w zwiększaniu sprzedaży
Narzędzia marketingowe i promocyjne
Zaoferuj promocyjne warunki zakupu poprzez narzędzia z Panelu Verkäufer-Cockpit Pro / Seller Hub:
Zniżki ilościowe Multi-Rabatt / Multi-buy / Volume pricing
Oferuj zniżki zależne od ilości kupionych przedmiotów:
- Klienci mogą kupić więcej niż jedną sztukę tego samego przedmiotu
- Przykład zniżki: Oszczędzasz 10%, gdy kupisz 3 szt.
Dostęp:
- eBay.de: Verkäufer-Cockpit Pro > Marketing > Verkaufsaktionen
- eBay.co.uk: Seller Hub > Marketing > Discounts > Create a discount
- eBay.com: Seller Hub > Marketing > Discounts > Order Size Discount
Dowiedz się więcej: eBay.de I eBay.co.uk I eBay.com
Zniżki na zamówienie (Mengenrabatt-Aktionen, Order discounts)
Zwiększ wartość koszyka, oferując zniżki i pasujące/uzupełniające produkty:
- Zamów sofę i zyskaj 20% zniżki na fotel do kompletu
- Oszczędź 20%, gdy kupisz za min. £100
- Kup 3 różne przedmioty i zyskaj 20% rabatu
Dostęp:
- eBay.de: Verkäufer-Cockpit Pro > Marketing > Verkaufsaktionen > Bestellrabatt
- eBay.co.uk / eBay.com: Seller Hub > Marketing > Discounts > Create a discount > Order Discount
Dowiedz się więcej: eBay.de I eBay.co.uk I eBay.com
Promocje z rabatem (Sonderaktion, Sale Event)
Oferuj zniżki, podając poprzednią cenę (przekreśloną)
- Zniżka kwotowa lub procentowa
- Cena przed i po obniżce jest widoczna w ofercie, wynikach wyszukiwania i obserwowanych
Dostęp:
- eBay.de: Verkäufer-Cockpit Pro > Marketing > Verkaufsaktionen
- eBay.co.uk: Seller Hub > Marketing > Discounts > Create a discount > Sale Event
Dowiedz się więcej: eBay.de I eBay.co.uk
Kody rabatowe (Gutscheincodes, Coded coupons)
Zaoferuj kupującym zniżkę poprzez kod rabatowy. Kody możesz przekazywać publicznie (np. na eBay.de lub ebay.co.uk) lub poprzez swoje kanały marketingowe.
W jakim celu warto używać kodów rabatowych?
- Zachęcasz do ponownego zakupu: Wysyłasz kod w formie kuponu wraz z zamówieniem. Kupony drukujesz dla jednego zamówienia lub zbiorczo.
- Kontrolujesz budżet i dbasz o marże poprzez opcje: min. kwota zakupu, data ważności, budżet itp.
- Oferujesz rabat klientom, zamiast obniżać cenę.
Sprawdź, jak oferować kody rabatowe na: eBay.de, eBay.co.uk, eBay.com
Wyślij ofertę (Preisvorschlag, Offers to Buyers + Best Offer)
Zaoferuj zainteresowanym kupującym obniżoną cenę przedmiotu, który obserwują.
Dowiedz się więcej: eBay.de I eBay.co.uk I eBay.com
Co robić, a czego unikać
Utworzenie promocji to pierwszy krok, ale równie ważne jest dostosowanie ofert do potrzeb klientów.
Aby zapewnić lepsze doświadczenia zakupowe, w eksponowanych miejscach wyświetlamy tylko najlepiej dopasowane promocje. Oferty o niskiej trafności dla kupujących są wyświetlane w dolnej części strony przedmiotu w wersji na komputer. Nie dotyczy to wersji mobilnej, wyników wyszukiwania i koszyka. Stosuj nasze zalecenia, aby zapewnić sobie szanse na widoczność w eksponowanych miejscach na stronie przedmiotu.
Co należy robić
- Starannie przygotuj promocje: Grupuj przedmioty, które są często kupowane razem lub się uzupełniają. Dobierz pasujące do siebie przedmioty, aby promocje były bardziej interesujące.
- Dobrze zaplanuj: Wybierz okresy wzmożonej sprzedaży (zawody sportowe, Boże Narodzenie, Czarny piątek).
- Przygotuj atrakcyjną ofertę: Promocje, które nie są wystarczająco korzystne dla kupujących, nie będą widoczne u góry strony przedmiotu, tylko niżej. Istotna jest wysokość zniżki, ale duże znaczenie ma też łączna wartość sprzedaży w obniżonej cenie.
- Monitoruj i testuj: wyniki, korzystając z panelu i raportów dotyczących promocji, i na bieżąco modyfikuj parametry promocji.
- Poznaj swoje koszty: aby zaoferować atrakcyjne zniżki i jednocześnie zarobić.
- Kontroluj zapasy: Oferuj zniżki na artykuły, które masz na stanie.
Czego unikać
- Losowe obniżanie cen. Planując promocję, zawsze miej na uwadze koszty i marżę.
- Obniżanie cen na rzadkie, unikatowe przedmioty, na które jest duży popyt.
- Dodawanie całego asortymentu do jednej promocji. Niektóre przedmioty mogą nie być ze sobą powiązane, dlatego dodanie ich do jednej promocji może mieć szkodliwy wpływ na skuteczność wszystkich Twoich promocji.