Zwiększ sprzedaż poprzez zniżki i promocje

Jeśli masz konto firmowe (np. z eBay.pl) i sprzedajesz w innych serwisach eBay, masz do dyspozycji promocje pomocne w zwiększaniu sprzedaży

Narzędzia marketingowe i promocyjne

Zaoferuj promocyjne warunki zakupu poprzez narzędzia z Panelu Verkäufer-Cockpit Pro / Seller Hub:

Zniżki ilościowe Multi-Rabatt / Multi-buy / Volume pricing

Oferuj zniżki zależne od ilości kupionych przedmiotów:

  • Klienci mogą kupić więcej niż jedną sztukę tego samego przedmiotu
  • Przykład zniżki: Oszczędzasz 10%, gdy kupisz 3 szt.

Dostęp: 

  • eBay.de: Verkäufer-Cockpit Pro > Marketing > Verkaufsaktionen
  • eBay.co.uk: Seller Hub > Marketing > Discounts > Create a discount
  • eBay.com: Seller Hub > Marketing > Discounts > Order Size Discount

Dowiedz się więcej: eBay.de  I  eBay.co.uk  I  eBay.com

Zniżki na zamówienie (Mengenrabatt-Aktionen, Order discounts)

Zwiększ wartość koszyka, oferując zniżki i pasujące/uzupełniające produkty:

  • Zamów sofę i zyskaj 20% zniżki na fotel do kompletu
  • Oszczędź 20%, gdy kupisz za min. £100
  • Kup 3 różne przedmioty i zyskaj 20% rabatu

Dostęp: 

  • eBay.de: Verkäufer-Cockpit Pro > Marketing > Verkaufsaktionen > Bestellrabatt
  • eBay.co.uk / eBay.com: Seller Hub > Marketing > Discounts > Create a discount > Order Discount

Dowiedz się więcej: eBay.de  I  eBay.co.uk  I  eBay.com

Promocje z rabatem (Sonderaktion, Sale Event)

Oferuj zniżki, podając poprzednią cenę (przekreśloną)

  • Zniżka kwotowa lub procentowa
  • Cena przed i po obniżce jest widoczna w ofercie, wynikach wyszukiwania i obserwowanych

Dostęp: 

  • eBay.de: Verkäufer-Cockpit Pro > Marketing > Verkaufsaktionen
  • eBay.co.uk: Seller Hub > Marketing > Discounts > Create a discount > Sale Event

Dowiedz się więcej: eBay.de  I  eBay.co.uk

Kody rabatowe (Gutscheincodes, Coded coupons)

Zaoferuj kupującym zniżkę poprzez kod rabatowy. Kody możesz przekazywać publicznie (np. na eBay.de lub ebay.co.uk) lub poprzez swoje kanały marketingowe. 

W jakim celu warto używać kodów rabatowych?

  1. Zachęcasz do ponownego zakupu: Wysyłasz kod w formie kuponu wraz z zamówieniem. Kupony drukujesz dla jednego zamówienia lub zbiorczo.
  2. Kontrolujesz budżet i dbasz o marże poprzez opcje: min. kwota zakupu, data ważności, budżet itp.
  3. Oferujesz rabat klientom, zamiast obniżać cenę.

Sprawdź, jak oferować kody rabatowe na: eBay.de, eBay.co.uk, eBay.com

Wyślij ofertę (Preisvorschlag, Offers to Buyers + Best Offer)

Zaoferuj zainteresowanym kupującym obniżoną cenę przedmiotu, który obserwują.

Dowiedz się więcej: eBay.de  I   eBay.co.uk  I  eBay.com

Co robić, a czego unikać

Utworzenie promocji to pierwszy krok, ale równie ważne jest dostosowanie ofert do potrzeb klientów.

Aby zapewnić lepsze doświadczenia zakupowe, w eksponowanych miejscach wyświetlamy tylko najlepiej dopasowane promocje. Oferty o niskiej trafności dla kupujących są wyświetlane w dolnej części strony przedmiotu w wersji na komputer. Nie dotyczy to wersji mobilnej, wyników wyszukiwania i koszyka. Stosuj nasze zalecenia, aby zapewnić sobie szanse na widoczność w eksponowanych miejscach na stronie przedmiotu.

Co należy robić

  • Starannie przygotuj promocje: Grupuj przedmioty, które są często kupowane razem lub się uzupełniają. Dobierz pasujące do siebie przedmioty, aby promocje były bardziej interesujące.
  • Dobrze zaplanuj: Wybierz okresy wzmożonej sprzedaży (zawody sportowe, Boże Narodzenie, Czarny piątek).
  • Przygotuj atrakcyjną ofertę: Promocje, które nie są wystarczająco korzystne dla kupujących, nie będą widoczne u góry strony przedmiotu, tylko niżej. Istotna jest wysokość zniżki, ale duże znaczenie ma też łączna wartość sprzedaży w obniżonej cenie.
  • Monitoruj i testuj: wyniki, korzystając z panelu i raportów dotyczących promocji, i na bieżąco modyfikuj parametry promocji.
  • Poznaj swoje koszty: aby zaoferować atrakcyjne zniżki i jednocześnie zarobić.
  • Kontroluj zapasy: Oferuj zniżki na artykuły, które masz na stanie.

Czego unikać

  • Losowe obniżanie cen. Planując promocję, zawsze miej na uwadze koszty i marżę.
  • Obniżanie cen na rzadkie, unikatowe przedmioty, na które jest duży popyt.
  • Dodawanie całego asortymentu do jednej promocji. Niektóre przedmioty mogą nie być ze sobą powiązane, dlatego dodanie ich do jednej promocji może mieć szkodliwy wpływ na skuteczność wszystkich Twoich promocji.