Zmiany zasad dotyczących opinii
Dzięki ostatnim zmianom będziemy usuwać negatywne lub neutralne opinii w większej liczbie przypadków
Co musisz wiedzieć
W ramach aktualizacji naszych zasad dotyczących opinii poszerzyliśmy zakres sytuacji, w których uzasadnione jest usunięcie opinii. Będziemy teraz usuwać opinie otrzymywane przez sprzedawców w sytuacjach, które nie spełniają wytycznych określonych w naszych zasadach. Listę tych sytuacji można znaleźć na stronie zaktualizowanych zasad dotyczących opinii.
Co się zmienia
Będziemy usuwać negatywne lub neutralne opinie w tych przypadkach:
-
Gdy kupujący poprosi o anulowanie zamówienia po jego złożeniu, a sprzedawca odrzuci taką prośbę. Zgodnie z zasadami eBay sprzedawcy mają prawo zaakceptować lub odrzucić prośbę o anulowanie zamówienia.
Przykład: Kupujący kupuje zestaw piłeczek golfowych, ale następnie prosi o anulowanie zamówienia, ponieważ znalazł gdzie indziej tańszy zestaw. Sprzedawca odrzuca prośbę, a w odpowiedzi kupujący wystawia negatywną opinię. Ponieważ sprzedawca nie ma obowiązku akceptować próśb o anulowanie zamówienia, taką opinię można usunąć.
-
Gdy kupujący zmieni zdanie o zakupie i nawiąże do pobranej opłaty za etykietę zwrotnej eBay.
Przykład: Kupująca kupuje bransoletkę, a po jej otrzymaniu decyduje, że bransoletka jej nie pasuje i chce ją zwrócić. Gdy zdaje sobie sprawę, że zostanie obciążona opłatą za etykietę zwrotną eBay, wystawia o tym negatywną opinię. Ponieważ nie wystąpiły żadne inne problemy z transakcją, a komentarz kupującej jest tylko o konieczności zapłaty za etykietę zwrotną eBay, taką opinię można usunąć.
Więcej informacji o tych zmianach oraz listę sytuacji, w których usuniemy opinię, znajdziesz w Zasadach dotyczących opinii.